- بعضی آدم‌ها باید جایی باشن که متأسفانه نیستن، بعضی وقت‌ها هم باید جایی که نباشن هستن.

- چی میگی؟! حالت خوبه؟!

- آره، راست میگی بد گفتم، بهتر میگم، آدم همیشه باید جایی باشه که الآن نیست و همیشه جایی که نباید باشه هست. حالا درست شد، درسته، همینه.

- تو که  بدترش کردی، میشه یه کم زیر دیپلمی، زیر سیکلی اگه شد کم‌تر، واسه ما توضیح بدی

- بابا مگه من دارم چیز عجیب و غریبی می‌گم، خب ما آدما باید جایی باشیم که نیستیم و همیشه جایی هستیم که نباید باشیم.

- جدا؟! از این همه شفاف سازیِ شما کمال تشکر رو دارم، خب این‌هایی که می‌گی یعنی چی؟

- البته وقتی فکر می‌کنم می‌فهمم که نه همه‌ی آدم‌ها.

- نه همه‌ی آدم‌ها چی؟!

- ببین ما باید توی زندگی‌مون در مسیری زندگی کنیم و در مسیری راه بریم که اون مسیر رو برای ما قرار دادند.

- کی؟

- توی زندگی همیشه یه راه درست وجود داره، توی صحبت کردن‌های ما همیشه یک سری حرف‌ها هست که حرفِ درسته، توی شنیده‌هامون بعضی شنیده‌ها هست که باید شنید و بعضی رو باید در مقابلشون پنبه توی گوش‌مون کنیم و همه‌ی این‌ها به آدم می‌گه که توی زندگی باید کجا باشه و کجا نباشه، به همین راحتی.

- اون‌وقت باید چی کار کنیم؟!

- نباید کار خاصی بکنیم فقط باید مراقب باشیم.

- مراقب چی؟

- مراقب اعمال و رفتار و گفتار و ...

- ...

- امام علی علیه السلام می‌گن: تقوا اینه که در زندگی خود در جایی که خدا دوست دارد باشیم و در جایی که او دوست ندارد نباشیم.